بلاتکلیفی در زمان دقیق اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد ۸۹

خط خبر دانش شهر : چهارشنبه یا جمعه؟ به رغم اضطراب و نگرانی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۸۹، مسئولین ارشد سازمان سنجش در اظهاراتی ضد و نقیض درباره تاریخ دقیق اعلام نتایج آزمون، به این نگرانی ها دامن می زنند. در حالی که رئیس سازمان سنجش از چهارشنبه سوم شهریور به عنوان تاریخ دقیق اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد یاد می کند، معاون فنی و آماری سنجش اعلام نتایج را در این تاریخ ممکن نمی داند.

چند ساعت پیش، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان قطعی اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۸۹ گفته بود: تلاش می کنیم نتایج نهایی این آزمون را فردا چهارشنبه سوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس داوطلبان قرار دهیم. داوطلبان می توانند برای اطلاع از نتایج از روز چهارشنبه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

اما ابراهیم خدایی معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور در مصاحبه ای با رد ضمنی صحبت های رئیس سازمان، درباره زمان دقیق اعلام نتایج کنکورهای کارشناسی ارشد و کاردانی به کارشناسی گفت: نتایج اولیه آزمون کاردانی به کارشناسی تا فردا اعلام می شود اما امکان انتشار نتایج ارشد تا فردا وجود ندارد. نتایج آزمون کارشناسی ارشد تا پایان هفته از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: ۲۱۳  هزار نفر در کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۸۹ مجاز به انتخاب رشته شده بودند که با احتساب متقاضیانی که در دو رشته شرکت کرده بودند، بالغ بر ۲۲۲ هزار نفر در آزمون مجاز شدند. از تعداد کل مجازین آزمون اسامی ۵۰ هزار نفر به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام می شود که با احتساب استعدادهای درخشانی که با تأیید سازمان سنجش معرفی می شوند، این تعداد به بیش از ۵۵ هزار نفر خواهد رسید.

خدایی همچنین نسبت جنسیتی مجازین در این آزمون را تقریبا ۵۰ به ۵۰ عنوان کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد