سازمان فضایی آمریکا (ناسا) گامی دیگر در جهت احداث نیروگاه هسته‌ی

به گزارش سرویس «فن‌آوری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سازمان فضایی آمریکا (ناسا) مجموعه‌ای از اقدامات بلند پروازانه خود را برای تاسیس راکتورهای هسته‌یی جدید به ابعاد یک سطل زباله بر سطح ماه انجام داده است.

این راکتورهای جدید قادر خواهند بود، انرژی یک پست خارجی انسانی را روی ماه یا مریخ تامین کنند. اخیرا سه آزمایش مهم در مراکز مختلف ناسا و یک آزمایشگاه ملی در این زمینه انجام شده که نتایج موفقیت آمیزی داشته‌اند.

در این آزمایش‌ها، فن‌آوری‌های اصلی و مهم برای فشرده کردن و استقرار کارخانه‌های انرژی هسته‌یی انفجاری برای قرارگاههای انسانی در جهان‌های دیگر مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که نتایج رضایت بخش داشت.

مدیر این پروژه در مرکز تحقیقات گلین در اوهایو، خاطر نشان کرد: این زنجیره از تولید فن‌آوری‌های اخیر و موفقیت در انجام آنها تایید می‌کند که پروژه نیروگاه هسته‌یی در سایر کرات در مسیر صحیحی قرار دارد.

برنامه کنونی سازمان فضایی آمریکا (ناسا) برای اکتشافات فضایی انسانی بازگرداندن فضانوردان خود تا سال 2020 به کره ماه است.

ناسا در نظر دارد این ماموریت را طی عملیات‌ زنجیره‌یی انجام دهد تا به تاسیس یک پست خارجی دائمی برای کنکاش و بررسی سطح کره ماه و آزمایش فن‌آوری‌هایی منجر شود که بتواند به انجام یک ماموریت سرنشین دار به مریخ کمک کند.

تحقیقات هسته‌یی اخیر با همکاری مشترک ناسا و دپارتمان انرژی آمریکا صورت گرفته است.

گفتنی است، مراحل بعدی این آزمایش‌ها در سال 2012 آغاز خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد